9 March 2015

Carboot Sale Kali Ke-3

Assalammualaikum..

Amboi bagi salam. Yelah, ni entry first bulan Mac iolss. Busy tak sempat nak hapdet blog. Huhuhu..
Semalam, 8 Mac, me, husband dan abang join berniaga kat Carboot Sale lagi. Ni kali ketiga dah kitorang buat, kat tempat yang sama di Seksyen 2 Bandar Bukit Mahkota, Bangi. Sambutan Alhamdulillah ok. Kalau dapat sales more than RM50 tu memang dah ok sangat la wehh. Yelah barang ko jual berapa ringgit sangat. Paling tinggi RM10. So kalau jual t-shirt bodoh2 RM2-RM5, then dapat sales sampai RM50++ memang kira ok dah tu. Lagipun just for fun. Nak clearkan barang je. Pastu beli barang baru.. Hahaha..

Kali ni I nak cerita pasal pengalaman berniaga. Sebetulnya, I ialah sangat pemalu dan tak biasa bercakap ngan orang ramai. Aherherher..Sejak berniaga ni nak tak nak kena pandai bercakap nak bagi orang beli. Secara tak langsung menimbulkan rasa konpiden. Keh keh keh..Ayat rasa nak muntah sendirik, Heh! Ragam orang membeli pulak macam2. Dah diorang tau konsep Carboot Sale ni jual barang dengan harga yang murah (kan barang terpakai), seboleh2nya nak kita bagi sampai harga jadi seringgit. Pilu tau hakak tengok purse Charles & Keith rega RM90++ tu terjual dengan harga RM2 je. Hahahahaha..Gila wehhhh..Takpe2.. Dapat bonus ni aku nak beli MK pulak. Wakakakaka..

Ada pulak lagi yang try seluar jeans aku pastu komplen kenapa dipotong seluarnya sebab dia try kat kaki dia nampak senteng! Lak!! Yang ni aku tak paham. Tu seluar aku dah tentu la aku alter ikut size aku. Mana la nak expect aku nak jual kat CBS pastu ko datang beli so seluar tu kena ikut size ko. Aduhaii..Macam2. Tapi itulah yang kelakar dengan kerenah orang. Hahaha..Baru bisnes kecil-kecilan ni. Kalau juta2?? Amboi verangannnnn! Kah Kah Kah!

Next CBS kitorang nak buat Insya Allah awal April pulak. Dapat buat ni pun sebulan sekali je. Nak buat every week memang tak dapat la. Ni pun nak kena cari barang2 lain dah ni. 3 minggu barang sama je. Muntah tengok. 

Ni pic kat tapak semalam. Keretanya ialah dari arah amik pic ni ye. Nama Carboot Sale kan. Kang korang kata takde boot kereta pulak. Kekekekeke.

Klah. Tata!



No comments: