12 June 2015

Melaka Part 3 - (2nd Day) Menara Taming Sari, Asam Pedas & Kota A Famosa


Hai hai hai..


Ketemu lagi dalam part 3 pulak. Tabahlah..Kekekeke..Hari Selasa tu, papehal breakfast dulu. Kemain awal bangun kalau bab breakfast hotel ni. Zhafran pulak susah nak bangun. Terpaksa kejut dan bawak berunding dulu nak bagi dia ada mood. Heh.

Macam biasa, I mesti la amik western dulu kalau dah breakfast hotel ni. Baked beans tu wajib, sosej, omelette, dengan roti bakar. Untuk Zhafran pulak amik coco crunch dan fresh milk. Fikri makan sama dengan aku. Ada jugak mee goreng, mihun, nasi minyak, mi sup. Tapi macam tak menarik sangat. Fikri duk round2, rupanya ada ROTI CANAI! Hahahahaha..Saya suka! Saya suka! Nurul Azima dan roti canai ni dah macam kembar dah. Kekekekeke..Dah setel makan semua, balik bilik. Pic makanan semua tak sempat ambik dan malas. Kitorang decide main water park pagi tu. Zhafran pun dah excited sangat sebab coffee house tu dekat dengan entrance water park. So dia dah nampak orang main air tu. Ok la. Main air dulu. Tengahari baru keluar.

Sampai bilik, tukar baju then gi water park. Main air lebih kurang sejam gak la. Tak sampai kot. Zhafran  nampak mengantuk je. Ok la. Buat syarat je. Pastu balik bilik, mandi, siap2 nak keluar. Zhafran dalam kereta baru tidur. Destinasi kami ialah Menara Taming Sari. Kemain ko..Menara KL takde lak nak naik kan?
Fee masuk untuk sorang, RM15. Ada GST jadi la RM31.80 untuk aku dan Fikri. Dah masuk entrance tu kena tunggu jap. Pelantar tu tengah kat atas. Lebih kurang 5 minit baru turun. According staff tu, kita akan dibawa ke atas dan turun balik dalam masa 7 minit. Ok la. Nampak segala Selat Melaka, Dataran Pahlawan yang cantik tu dan Bandar Melaka. Coconut shake je tak nampak. Jauh skek..Kakakakaka..Dalam tu disediakan teropong jugak. Boleh la satu sorang. Setiap seat ada.

Lepas dah turun, terus pi lunch. Tanya pakcik kat situ, dia suggest pegi Restoran Selera Kampung. Dekat je dengan Menara Taming Sari tu. Sampai sana orang ramai gak. Dapat gak la meja kosong satu. Yelah, lunch hour kan. Kat sini target nak makan asam pedas je. Dah kat Melaka kan? Takkan ko nak cari patin masak tempoyak lak. Hahahaha..Kat situ style dia da letak lauk dalam piring siap2. So kastemer amik je la terus..Just letak nasik sendirik je. Kitorang hari tu cuma amik asam pedas, tempe goreng dan nasi. Untuk Zhafran ayam goreng dan nasik. Setel. So far ok la asam pedas dia but tak kena tekak aku kot. Taste memasing kan.
Taste aku lak macam contoh masa nak bayar makan tu, ada Farid Kamil tengah tapau nasik. Hensem nak mampus. Pakai spek itam bajet aku tak kenal dia. Sesaja aku tengok dia dekat2 then dia pun macam "alamak ada org kenal aku"..Hahahaha..

Tadek kena mengena kan ngan taste asam pedas tadi? Haha..Tapi memang betul ada Farid Kamil pun. Memang hensem. Ok. Lepas makan, kitorang menuju ke Kota A' famosa pulak. Kat sini yang memang banyak berubah. Aku dah tak jumpa celah mana pegi bangunan merah2 tempat beca lalu dulu. Dan dah balik KL baru aku tau yang Padang Banda Hilir tu, rupanya itulah Dataran Pahlawan sekarang. Yeke? Bapak aku la cakap. Kalau bapak aku tak sure, maknanya korang pun kena tipu la ngan aku. Padan muka. Hahaha..I tak kuasa sikit bab sejarah ni. Kat sini dah takde pape nak tengok. Ambik gambar je ok la..Port beca je lebih. Jalan pun penat sebab berbukit dan takde angin. Tapi panas tak panas sangat. So cuaca macam tu buat badan melekit dan ketiak berlecak. I dont like. Mari kita balik hotel. Hahahaha..Sian Zhafran penat. (Alasan).

Balik hotel, pow Fikri belanja eskem kat kedai dalam hotel tu. Hahaha..Panas kot. Nak ke Klebang macam dah malas. Esok je. Balik bilik dalam kul 3 lebih camtu, makan eskem dan tidur..Sampai pukul 7! Syiokkk...
Kbye. Next entry la sambung,



Kat atas Menara Taming Sari. Teropong aperrr tu pakcik??
Zhafran sangat comel dengan aksi candid garu kepala tu..Hahaha

Kota A' Famosa. So must changes since years ago.

Selfie laki bini


Anak buntet

No comments: